(باز سازی فنکویل های دست دوم  )

(باز سازی فنکویل های دست دوم )

آموزش و خدمات فن کویل خرید و فروش فن کویل دست دوم
(باز سازی فنکویل های دست دوم  )

(باز سازی فنکویل های دست دوم )

آموزش و خدمات فن کویل خرید و فروش فن کویل دست دوم

تابستان 92 در راه است

به زودی هوا گرم خواهد شد و این گرما مصادف است با روی آوری و روشن کردن  دستگاه های حنک کننده.

سخن ما با دستگاه فن کویل است دستگاهی از مهم ترین سیستم تهویه  محسوب می شود البته در مراتب بعد راجع به  دیگر دستگاه ها همچنین کولر نیز اشاره  ای خواهیم  نمود  .

اما فن کویل
در طی مدتی که موتور خانه در حالت  انتظار تغییر  از سیستم گرمایش به  سرمایش  به سر می برد فرصتی مناسب  است تا برای رسیدگی و تعویض شیر آلات مدار فن کویل اقدام شود. مسئول موتورخانه  می بایست در این ایام  به آن دسته از  مالکین که  قصد تعمیرات جزئی  را دارند  اطلاع رسانی نموده (تعمیراتی که به مدار فن کویل مربوط می شود )  تا در این فرصت اقدام لازم را به عمل آورند زیرا با به جریان در امدن آب در مدار سیستم   اقدام به تعمیرات و یا تعویض شیر فلکه ها برای دیگر ساکنین مشکلاتی را در بر خواهدداشت که بعدا به آن خواهیم پرداخت .  

به لینک زیل نوجه داشته باشید

نوع فایل پاورپوینت 2010

حال قبل از انکه رسوب ها مدتی را به چسبندگی خود ادامه دهند باید کاری کرد

(همانطور که می دانید عبور آب سرد نسبت به عبور آب گرم به انسداد مدار بیشتر کمک می کند ) لذا با تماس به سرویس کار از این عمل ممانعت به عمل اورید

عملیاتی که سرویسکار انجام می دهد .

1 - عبار گیری کویل و یا شستشوی کویل ( این عمل خارج از محل سکونت  انجام می شود و به مراتب  هزینه ان نسبت  به  غبارگیری بیشتر ولیکن  کاملا مفید می باشد .)

 2- شستشوی درون لوله های مسی  واقع در کویل ( این عمل توسط پمپ سیرکولاسیون و ماده شوینده غیر اسیدی  انجام می شود .

3 -  شستشوی فیلتر با پمپ فشار قوی
4 - باز کردن شیلنگ های ورود و خروج و قرار دادن ان در مقابل پمپ باد و پمپ اب جهت زدودن رسوب در مسیر شیلنگ .

5 - بررسی وضعیت الکتروموتور از نظر  صدا  Decibel  و لقی بین بوشن و شافت  همچنین توان الکتروموتور از نظر  نیم سوز بودن و یا سلامت

با چنین سرویسی  کارایی دستگاه فن کویل را   دستگاه فن کویل  30 الی 20 درصد افزایش داده و به دسترسی به یک سیستم تهویه کامل نزدیک می شویم .

 اما گاهی  مالکین  اینگونه دستگاه ها برای صرفه جویی در  هزینه توجه ای به این بازرسی نداشته و به قولی بیخیال شده و کارکرد دستگاه را نشانه وضعیت خوب میپندارند و همینکه الکتروموتور  کار می کند برایشان کافی است.
 

  یک جمله مرسوم ( دستگاه که دارد کار می کند و نیازی به سرویس ندارد)  هرساله از زبان تعدادی از مالکین خارج می شود   در واقع با با چنین تفکری  این مالکین   یک تابستان گرم و هوایی نا مطلوب را تجربه خواهند نمود  .

مناسب ترین فصل رجوع به سیستم تهویه

در طی مدتی که موتور خانه از سیستم گرمایش خارج  می گردد چند روزی را قبل از آنکه به سیستم سرمایش متصل شود در حالت Standby به سر می برد   این  فرصتی مناسب است  تا برای رسیدگی و تعویض شیر آلات مدار فن کویل اقدام لازم صورت گیرد .  

  اتفاقی که در این دوره برای سیستم ما رخ می دهد 

  ا در چنین حالتی   مدار فن کویل ها فاقد گردش آب است این عدم جریان آب در میان لوله ها ی فن کویل ( لوله مسی ) به صورت ساکن  قرار دارد    این اتفاق منجر به رسوب در قطر داخلی لوله مسی می گردد و اصطلاحا آن را   رسوب ساکن مینامند   و  به کاهش قطر داخلی لوله مسی منجر میگردد  از آنجاییکه آب چیلر سرد است این سرما آب نیز هنگامیکه در مدار جریان یابد به چسبندگی رسوب ها نیز کمک می کند 

به لینک زیل نوجه داشته باشید

نوع فایل پاورپوینت 2010 

حال قبل از انکه رسوب ها  به چسبندگی خودشان ادامه دهند باید کاری کرد

(همانطور که گفته شد عبور آب سرد نسبت به عبور آب گرم به انسداد مدار بیشتر کمک می کند ) لذا با تماس به سرویس کار مطابق شرح ذیل می توان  مانع از پیروزی رسوب ها شد .(البته اگر سیستم سختی گیر در موتور خانه فعال باشد رسوب ها کمتر آسیب میرسانند )

عملیاتی که سرویسکار انجام می دهد .

1 - عبار گیری کویل و یا شستشوی کویل ( این عمل خارج از محل سکونت  انجام می شود و هزینه ان نسبت به دیگر هزینه ها بالاتر اما کاملا مفید می باشد .)

 2- شستشوی درون لوله های مسی توسط پمپ سیرکولاسیون و ماده شوینده غیر اسیدی  شستشوی فیلتر توسط پمت فشار قوی .

3 - باز کردن شیلنگ های ورود و خروج و قرار دادن ان در مقابل پمپ باد و پمپ اب جهت زدودن رسوب در مسیر شیلنگ .

4 - بررسی وصعیت الکتروموتور از نظر صدا و لقی بوشن ها و احیانا نیم سوز بودن 

با این اقدامات 30 الی 20 درصد نسبت به کارایی فن کویل افزوده می گردد .